DANUTIE

Tradycja to rzecz święta, więc jak co roku przygotowałam prezent dla Mamy na Dzień Matki. Może się walić i palić - lub w moim przypadku może na horyzoncie majaczyć praca magisterska - ale tradycja będzie zachowana. Miałam niewiele czasu, więc zdecydowałam się na efektowną, acz nie aż tak absorbującą pracę i zaznajomiłam się z kolejną techniką - z supełkowaniem.

DANUTIE

handmade, rękodzieło, supełkowanie, stringing beads, agat, agate, hematyt, hematite, chwost, naszyjnik, necklace, dzień matki, prezent, mother's day, gift, biżuteria ręcznie robiona, handmade jewellery, biżuteria, jewelry

Czerwień i złoto to połączenie kolorystyczne, które zawsze kojarzy mi się z Mamą, ale jakoś nie złożyło się, żebym zrobiła dla niej prezent w tych kolorach (nie licząc MOBIUSA sprzed lat), więc trzeba było to nadrobić. 

handmade, rękodzieło, supełkowanie, stringing beads, agat, agate, hematyt, hematite, chwost, naszyjnik, necklace, dzień matki, prezent, mother's day, gift, biżuteria ręcznie robiona, handmade jewellery, biżuteria, jewelry

Postawiłam na agat w iście cukierkowych kolorach - od żółtego przez pomarańcz do czerwieni i różu, a nawet na sznurach znalazło się kilka białych egzemplarzy. Żeby nie było nudno, dodałam kilka hematytowych, złotych różyczek. 

handmade, rękodzieło, supełkowanie, stringing beads, agat, agate, hematyt, hematite, chwost, naszyjnik, necklace, dzień matki, prezent, mother's day, gift, biżuteria ręcznie robiona, handmade jewellery, biżuteria, jewelry

Przy samej krawatce agaty przeplotłam przekładkami z cyrkoniami, co wywołało pewne skojarzenia z różańcem (pozdrawiam moją siostrę ;) ) - mam nadzieję, że Wasze skojarzenia będą inne!

handmade, rękodzieło, supełkowanie, stringing beads, agat, agate, hematyt, hematite, chwost, naszyjnik, necklace, dzień matki, prezent, mother's day, gift, biżuteria ręcznie robiona, handmade jewellery, biżuteria, jewelry

Żaden wisior nie może obyć się bez chwosta, więc postawiłam na długi i mięsisty, czerwony egzemplarz. Całość jest naprawdę długa - same zasupełkowane kamienie to ponad metr długości! 

handmade, rękodzieło, supełkowanie, stringing beads, agat, agate, hematyt, hematite, chwost, naszyjnik, necklace, dzień matki, prezent, mother's day, gift, biżuteria ręcznie robiona, handmade jewellery, biżuteria, jewelry

Do samego supełkowania miałam już kilka podejść, ale ciągle spotykałam się z problemem nieodpowiedniej grubości nici - albo supełek wychodził za mały i znikał w koraliku, albo był zbyt duży i przytłaczał całość. Porzuciłam tą technikę na wiele miesięcy i spróbowałam znowu, tym razem przy większych kamieniach i nieco innej nici i tym razem wyszło. Musze jeszcze pokombinować z nicią do mniejszych kamieni, bo bransoletka do kompletu z PHAXSI czeka już nieprzyzwoicie długo. 

handmade, rękodzieło, supełkowanie, stringing beads, agat, agate, hematyt, hematite, chwost, naszyjnik, necklace, dzień matki, prezent, mother's day, gift, biżuteria ręcznie robiona, handmade jewellery, biżuteria, jewelry

Jeśli sami chcecie poznać technikę supełkowania, odsyłam Was do tutoriali z których sama korzystałam - KLIKKLIK KLIK

Mam nadzieję, że przebrnęliście przez ten nieskładny post z mnóstwem landrynkowych zdjęć - upały mi naprawdę nie służą, dzierganie poszło w kąt i czekam, jak się chociaż odrobinę ochłodzi, bo tak żyć się nie da! Na szczęście, mam w zapasie kilka prac do pokazania, więc nie powinno być większego przestoju na blogu ;)

Naszyjnik "Danutie":
Agat czerwono-żółty kula 10mm
Oponka z cyrkoniami 8mm
- Czerwony chwost 12 cm
- Element ażurowy oraz karabińczyk ze stali chirurgicznej, pozostałe elementy metalowe
- Hematytowe róże 10 mm
- Nić do supełkowania - S-Lon Fine Tex 135

Komentarze

  1. Piękny wisior :) Kolory kompletnie nie moje, ale i tak mi się podoba... Zresztą, już Ty dobrze o tym wiesz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiałam juz na Fb, piękny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny naszyjnik, kolory takie soczyste i energetyczne, idealne na lato. Z różańcem wcale mi się nie kojarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, że są inne skojarzenia ;) Dziękuję za wizytę, Aniu!

      Usuń
  4. Uwielbiam takie długaśne naszyjniki. Zwłaszcza w tak soczystych kolorach :)) Ostatnio zrobiłam podobny naszyjnik - w różu i mój mąż pierwsze co powiedział, to to, że wygląda jak różaniec :D. Różni ludzie, różne skojarzenia i właściwie to jest fajne, bo inaczej byłoby nudno ;). Ja w każdym razie Twoim naszyjnikiem jestem zachwycona :))) I najważniejsze. Gratulacje Pani Magister! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za gratulacje ;) Miejmy nadzieję, że za 4 lata mgr zmienię na dr przed nazwiskiem, o ile się na studia doktoranckie dostanę :D ;)

      Usuń
  5. Piękny naszyjnik :) Intensywne kolory, błyszczące przekładki i kształt filigranu od razu skojarzyły mi się z Orientem. Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja mam niemoc twórczą podczas upałów ;) A tyle pomysłów czeka na realizację...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! O Oriencie nie pomyślałam, świetne skojarzenie ;)
      A niedługo znów fala upałów, nie da się tego wytrzymać :(

      Usuń
  6. Fantastycznie wygląda, ja mam skojarzenia z Hiszpanią. :D Co do supełkowania to moja cierpliwość chyba skończyłaby się na samym początku tworzenia. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie właśnie, o dziwo, supełkowanie bardzo odpręża, chociaż wydaje się dość monotonne :D Świetne skojarzenie ;)

      Usuń
  7. Wspaniały prezent, kolorystyka pyszna. Supełkom raczej podziękuję, wolę przekładki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla każdego coś miłego ;) Dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  8. Łał! Mimo, że zawsze uważałam, że to nie moje kolory to jednak na takie cudo bym się nie pogniewała :D Naszyjnik wygląda wspaniale, energetyczny i wesoły, na pewno się spodobał ;) Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, Kamilko, i Ciebie też cieplutko ściskam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

instagram