PINWHEEL

Problem z Holandią jako kolejną inspiracją kalendarzowego konkursu "Royal Stone" miałam ogromny i to nie z powodu braku pomysłów, a raczej ich nadmiaru. Tak się miotałam, zaczynałam jedną pracę, drugą, trzecią... aż prawie brakło mi czasu i bałam się, że zostanę z niczym. Bardzo chcę wziąć udział we wszystkich inspiracjach, a tu zrobił się piątek, w poniedziałek mijał termin nadsyłania zgłoszeń, a ja nie miałam absolutnie nic. Główkując na szybko, wpadłam na pomysł zrobienia peyotowego wiatraczka w niebieskościach; raz, że wiatraki są holenderskie bardzo, dwa, kolory miały nawiązywać do słynnych fajansów z Delft.
Nie jest to najidealniejsza praca konkursowa, jaka wyszła z mojej pracowni, ale, jak się jest niezdecydowanym, to potem się cierpi...

PINWHEEL

peyote, broszka, toho, firepolish, wiatraczek, wiatrak, pinwheel, rękodzieło, biżuteria, handmade

Jako praca konkursowa nie jest to spełnienie marzeń, ale wzór jako taki mi się podoba i myślę, że w przyszłości go nieco poprawię i powtórzę. Wszystkie cztery części wiatraczka są zrobione ściegiem peyote - są to cztery identyczne trapezy równoramienne, które na koniec zostały wspólnie zszyte. Chciałam, aby broszka była zrobiona jedynie z koralików i udało mi się to, ale już wiem, że nie jest to najlepsze rozwiązanie; szczególnie, że już na sam koniec pracy koraliki nie wytrzymywały naporu żyłki. Ale wiem już, jak to poprawić i myślę, że za jakiś czas podzielę się z Wami tą wiedzą ;)

peyote, broszka, toho, firepolish, wiatraczek, wiatrak, pinwheel, rękodzieło, biżuteria, handmade

Wiatraczek został wypleciony z koralików TOHO 15/0, w kolejności od bieli: Matte-Color Opaque White, Opaque Blue Turquoise, Opaque Cornflower, Semi Glazed Navy Blue i Transparent-Frosted Cobalt. Wzór to zupełna dowolność, każdy trapez jest inny, łączy je tylko przenikanie kolorów, które mam nadzieję, udało mi się uzyskać. W środku jest pojedynczy koralik Fire Polish Coated White Pearl 4mm. 

peyote, broszka, toho, firepolish, wiatraczek, wiatrak, pinwheel, rękodzieło, biżuteria, handmade

Tył był odrobinę problematyczny. Baza, którą początkowo wybrałam, była zbyt mała, więc musiałam się posiłkować dużo większą. Jest ona, niestety, widoczna pod pewnym kątem z przodu, ale udajmy, że tak wcale nie jest i wszystko jest idealnie :P
Broszka ma ok. 6 cm średnicy w najszerszym miejscu. 

peyote, broszka, toho, firepolish, wiatraczek, wiatrak, pinwheel, rękodzieło, biżuteria, handmade

Moim skromnym zdaniem, na czarnym tle broszka wygląda najlepiej; żałuję, że konkursowe zdjęcie jest na białym brystolu, ale czas mnie gonił.

Może się Wam wydawać, że wiatraczka nie lubię, ale jak można nie lubić własnego dziecka? ;) Chociaż nieidealny, lubię go bardzo i cieszy mnie, że znów zrobiłam coś nietypowego i innego niż zwykle. Uchylę rąbka tajemnicy i przyznam się , że wprost nie mogę się doczekać, aż opublikowany zostanie album z Polską, aż mnie skręca, żeby pokazać Wam, co takiego zrobiłam. Spełniło się jedno moje małe rękodzielnicze marzenie... ;)
Jeśli i Wam przypadła do gustu moja skromniutka interpretacja Holandii, będzie mi miło, jeśli zostawicie "lajka" pod tym linkiem albo po kliknięciu w zdjęcie. Moja praca nie umywa się do wielu cudowności w albumie, dlatego każde wsparcie i docenienie jest szalenie miłe :)

Komentarze

  1. A ja tam uważam, że broszka jest super i pomysł w dechę:) cieniowanie niesamowite. Może i ja się odważę wziąć udział w tym konkursie, a że badziewie wyjdzie, oj tam od czegoś trzeba zacząć ;) Trzymam kciuki i życzę złamanych igieł na kolejnych pracach konkursowych! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio dwie igły połamałam, więc się sprawdziło ;) Powinnaś też spróbować, bardzo jestem ciekawa, jak ty "ugryzłabyś" royalowe tematy :))

      Usuń
  2. Bardzo oryginalny pomysł, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiatrak jest śliczny i wcale nie odstaje od pozostałych propozycji. A ponieważ i ja zdecydowałam się na udział w tym konkursie to powiem tylko tyle, że podoba mi się w nim to, że próbujemy nowych rzeczy, czasami z pogranicza naszej dziedziny. Wymaga to (przynajmniej ode mnie) większej kreatywności i muszę przyznać, że mi się to bardzo podoba. Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia :-) w tym i kolejnych odcinkach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie czasami ten nadmiar kreatywności dobija, tak jak przy Holandii ;) Początkowo miał być statek wyhaftowany koralikami, potem chodaki, a na koniec brakło mi czasu i został wiatraczek ;) Twoja praca ogromnie mi się podobała!

      Usuń
  4. Fajny ten wiatrak, to na pewno jeden z oryginalniejszych pomysłów :) cieniowanie wyszło super, a i ogólne wrażenie jest bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że wiatrak jest super - jest zdecydowanie "do noszenia". Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna broszka ! bardzo ładnie wyszły kolorki :) uwielbiam niebieski. Taki wiatraczek z przyjemnością bym nosiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ogromnie mi się podobają te niebieskie koraliki, semi-glazed to świetny efekt!

      Usuń
  8. Bardzo fajna broszka. Super pomysł. Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny wiatraczek, mnie się bardzo podoba i z chęcią bym go założyła, najlepiej do czegoś czarnego właśnie :) I bardzo jestem ciekawa co takiego na Polskę wymyśliłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba muszę zacząć robić zdjęcia na ludziu, akurat mam czarny sweterek ;) Powiem Ci, Aniu, że aż mnie skręca, aby się Polską pochwalić, a tu jeszcze się trzeba wstrzymywać ;)

      Usuń
  10. Udoskonalenie jest potrzebne tylko ze strony technicznej, żeby wszystko się dobrze trzymało i koraliki nie pękały ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram