QUEEN ANNE

Jak niemal co roku, okres przedświąteczny jest dla mnie bardzo pracowity. Staram się zawsze zrobić parę drobiazgów, aby móc obdarować najbliższych. Broszka, którą dzisiaj Wam prezentuję, to jedna z tych prac, co do których nie miałam przekonania i byłam o krok od prucia. Koniec końców, po paru dniach zaczęła mi się podobać, a po tygodniu byłam z niej już całkiem zadowolona! 

QUEEN ANNE

handmade, rękodzieło, broszka, brooch, biżuteria ręcznie robiona, biżuteria handmade, handmade jewellery, les perles par puca, miyuki, toho, fire polish, kaboszon, koraliki, beads, beading, beadweaving

Broszka, chociaż nie wygląda, powstała na podstawie tutorialu autorstwa Basi, prowadzącej blog Kororowe Koraliki, a opublikowanego na blogu Royal Stone - Ancaria - beadingowa broszka na szpilce. Jestem ogromną fanką prac Basi i nie mogę wyjść z podziwu, jakie cuda potrafi ona zrobić z koralików. Tutoriale, które przygotowuje, są bardzo czytelne i każdy może sobie z nimi poradzić :) 

handmade, rękodzieło, broszka, brooch, biżuteria ręcznie robiona, biżuteria handmade, handmade jewellery, les perles par puca, miyuki, toho, fire polish, kaboszon, koraliki, beads, beading, beadweaving

Broszka powstała na bazie tutorialu, ale nie byłabym sobą, gdybym tego i owego nie dodała albo nie zmieniła. Zdecydowałam się na formę wachlarza (i to wcale nie dlatego, że nie mogłam zmieścić w okrążeniu odpowiedniej ilości koralików Fire Polish, wcale! ;), która wygląda równie ciekawie jak pełne okrążenie w tutorialu. 

handmade, rękodzieło, broszka, brooch, biżuteria ręcznie robiona, biżuteria handmade, handmade jewellery, les perles par puca, miyuki, toho, fire polish, kaboszon, koraliki, beads, beading, beadweaving

Tył zrobiłam również po swojemu - nie dlatego, że w sposobie przedstawionym przez Basię było coś nie tak, po prostu każdy rękodzielnik po jakimś czasie ma swoje przyzwyczajenia, których się trzyma ;) 

handmade, rękodzieło, broszka, brooch, biżuteria ręcznie robiona, biżuteria handmade, handmade jewellery, les perles par puca, miyuki, toho, fire polish, kaboszon, koraliki, beads, beading, beadweaving

Największym kłopotem były kolory. Wybrałam wszystkie koraliki i kaboszon, który chciałam użyć i ułożone na macie do koralikowania materiały wyglądały zgrabnie, ale w gotowej pracy już mnie tak nie przekonywały. Z drugiej strony, to po prostu wyjście z mojej strefy barwowego komfortu - ten granat mnie trochę uwierał i w sumie zmieniłabym go na spokojniejszy kolor. Tylko opinie osób wokół mnie (w tym Basi!) sprawiły, że dałam mu szansę. Ktoś nawet powiedział, że przypomina swoimi kolorami biżuterię z dawnych lat, co bardzo przypadło mi do gustu :)

handmade, rękodzieło, broszka, brooch, biżuteria ręcznie robiona, biżuteria handmade, handmade jewellery, les perles par puca, miyuki, toho, fire polish, kaboszon, koraliki, beads, beading, beadweaving

Broszka trafiła do mojej chrzestnej i bardzo się jej spodobała. Jak zawsze, założyła ją już w trakcie kolacji wigilijnej i nosiła przez kolejne dni ;) 
Wymiar broszki to 2,8 cm na 3,4 cm (i dodatkowo 4,5 cm szpilki). 
Przypadła Wam do gustu taka interpretacja tutorialu Basi?

Broszka "Queen Anne":
- Kaboszon Les Perles par Puca Opaque Light Amethyst 18 mm
- Miyuki Delica 11/0 Metallic Earth Batic Luster
- Toho Round 15/0 Gold Lustered Montana Blue 
- Toho Round 15/0 Metallic Cosmos 
- Fire Polish Lustered Amethyst Blue Crystal 4mm

Komentarze

  1. Jakie prucie - nie mam pojęcia czemu w ogóle przeszło Ci to przez myśl :) Broszka jest świetna i taka... inna, również kolorystycznie - dlatego tym bardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma czasem chwile zwątpienia ;) Dziękuję Ci bardzo, Aniu!

      Usuń
  2. Cudna praca, forma wachlarza ciekawie wygląda :) Też nie rozumiem czemu chciałaś ją pruć. Kolory są świetnie dobrane, ten akcent granatu urozmaica całość i dodaje broszce piękna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto zasięgnąć drugiej opinii :D Pięknie dziękuję ;)

      Usuń
  3. Wspaniała broszka. Bardzo mi się podoba, przypomina mi wachlarz :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rany, ona faktycznie wygląda, jakby 200 lat temu należała do zamożnej szlachcianki! :O Wow, jestem pod wrażeniem, wyszła super!! No i tutka fajna, muszę sobie gdzieś zapisać... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapiszę sobie gdzieś ten komentarz, bardzo mi przypadł do gustu i tym bardziej za niego dziękuję ;)

      Usuń
  5. Pruć...ha,ha dobre ;) Sama bym chciała takie cuda z koralików tworzyć i nie dziwię sie, że chrzestna nosiła z dumą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, tworzysz jeszcze lepsze cuda! Np. pan Tukan albo cudowny Łabędź ;) Ściskam mocno!

      Usuń
  6. Bardzo elegancka. Nosiłabym.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam nadzieję, muszę tylko zacząć lepiej dzielić czas, bo ostatnio mam z tym problem ;) Dziękuję za porady i pomoc przy broszce! ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Broszka jest wspaniała, bardzo dobrze że jej nie prułaś :) Też tak mam, że każdy tutorial, umyślnie lub nie, zmienię pod siebie i zrobię coś inaczej. Kolorystyka bardzo mi się widzi, a niebieski dodaje trochę charakteru, więc też wyszło super ;) Najważniejsze jednak jak zawsze, że obdarowanej się podoba :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Kamilko, już się bałam, że całkiem zniknęłaś! :) Cieszę się, że do mnie zaglądasz i dziękuję za miłe słowa!
      Ja każdy tutorial dostosowuję do swojego sposobu dziergania, to po prostu wygodniejsze ;)

      Usuń
    2. Jestem, jestem :) Praca niestety tak mnie wypompowała, że nie miałam sił dosłownie na nic ale ta przygoda już się zakończyła i teraz już będę częściej. ;) Ja tutoriale przerabiam bardzo często nieświadomie, czegoś nie doczytam, gdzieś się pomylę, ważne jednak że jakoś to wychodzi :P

      Usuń

Prześlij komentarz

instagram