THALEIA

Miałam nie szyć nic więcej na royalowy konkurs, bo czas gonił, magisterka się sama nie napisze, a poza tym, nieudany kociak mocno podkopał moją wiarę we własne siły. Ale! Przeglądając kamienie w pudełku, znalazłam różowy kryształek Swarovskiego, który w założeniu miał być broszką. Kolorystyka pasowała do tej konkursowej, ja miałam ochotę na uszycie szybkiej broszki, więc pomyślałam - czemu nie. Gdzieś jednak na samym początku pracy nastąpiła ewolucja pomysłu i z małej broszki zrobił się całkiem zgrabny wisior, który idealnie odzwierciedla to, czym chciałabym kierować się w tworzeniu biżuterii - ma być elegancko i ciekawie... Co chyba się udało, prawda? ;)

THALEIA

handmade, handmade jewelry, rękodzieło, biżuteria ręcznie robiona, wisior, pendant, peonie, peony, piwonie, inspiracja, konkurs royal stone, swarovski, kryształ, agat, jadeit, chwost, hematyt, kwiaty z materiału, jedwab sari, okrągła baza, haft koralikowy, bead embroidery, koraliki, beads, toho, miyuki, fire polish,

Już na etapie planowania broszki planowałam użycie materiałowych kwiatków, które od jakiegoś czasu rozgościły się w rękodzielniczym świecie i używane są najczęściej przy kolczykach czy wisiorach jako "dyndadełka". Ja jednak odeszłam od utartej ścieżki, rozmontowałam całość i postanowiłam je przyszyć do haftu, aby udawały drobne piwonie. Wykorzystałam do tego dwa różne odcienie różu i w każdym kwiatku ułożyłam je naprzemiennie, chociaż na zdjęciach aż tak dobrze tego nie widać. W środku znaleźć można maleńkie, srebrne hematyty. 

handmade, handmade jewelry, rękodzieło, biżuteria ręcznie robiona, wisior, pendant, peonie, peony, piwonie, inspiracja, konkurs royal stone, swarovski, kryształ, agat, jadeit, chwost, hematyt, kwiaty z materiału, jedwab sari, okrągła baza, haft koralikowy, bead embroidery, koraliki, beads, toho, miyuki, fire polish,

(Tak, na zdjęciach jest kociwłos. Tak, nie powinno go tam być, ale nie ma dobrej biżuterii bez odrobiny kociwłosa - chyba w tym tkwi cała magia i tajemnica mojego sukcesu ;) )

handmade, handmade jewelry, rękodzieło, biżuteria ręcznie robiona, wisior, pendant, peonie, peony, piwonie, inspiracja, konkurs royal stone, swarovski, kryształ, agat, jadeit, chwost, hematyt, kwiaty z materiału, jedwab sari, okrągła baza, haft koralikowy, bead embroidery, koraliki, beads, toho, miyuki, fire polish,

Miała być broszka z peoniami, ale przypomniałam sobie o zielonym kryształku, który idealnie pasował do tematyki konkursu, potem dodałam kolejne zielone krople i jakoś z broszki zrobił się wisior. Elegancki i bardzo wiosenny wisior, w którym, wyjątkowo! musiałam pójść tylko na jeden kompromis - zamiast chwosta, miała być ciemnozielona kropla, ale nigdzie, jak na złość, nie mogłam takiej dostać. 

handmade, handmade jewelry, rękodzieło, biżuteria ręcznie robiona, wisior, pendant, peonie, peony, piwonie, inspiracja, konkurs royal stone, swarovski, kryształ, agat, jadeit, chwost, hematyt, kwiaty z materiału, jedwab sari, okrągła baza, haft koralikowy, bead embroidery, koraliki, beads, toho, miyuki, fire polish,

Tyłeczek to oddzielna historia. Jak zwykle nie miałam pojęcia, jak zakończyć wisior, krawatka metalowa, a może koralikowa? Nic nie pasowało i postanowiłam trochę pokombinować, szczególnie, że całość wyszła dość ciężka, więc nośnik musiał być wytrzymały. 

handmade, handmade jewelry, rękodzieło, biżuteria ręcznie robiona, wisior, pendant, peonie, peony, piwonie, inspiracja, konkurs royal stone, swarovski, kryształ, agat, jadeit, chwost, hematyt, kwiaty z materiału, jedwab sari, okrągła baza, haft koralikowy, bead embroidery, koraliki, beads, toho, miyuki, fire polish,

No to pokombinowałam. Wykorzystałam jedną okrągłą bazę, wszyłam ją poprzez peyote'ową opaskę do ekoskórki i voilà! Wygląda to naprawdę ciekawie, do tego spełnia swoją rolę i pozwala zmienić ewentualny nośnik - ja wisior zawiesiłam na paśmie jedwabiu sari, ale w razie czego, mogę to zmienić na wisiorek, sznurek do sutaszu czy wstążkę... albo delikatny łańcuszek chainmaille'owy, jak się w końcu tego nauczę.
Jeszcze słówko techniczne - wisior ma 15 cm długości, licząc od początku nośnika (okrągłej bazy) do końca chwosta. Sama część haftowana ma 6 cm. Zdjęcie "na ludziu" obiecuję umieścić niedługo na moim instagramie ;) 

handmade, handmade jewelry, rękodzieło, biżuteria ręcznie robiona, wisior, pendant, peonie, peony, piwonie, inspiracja, konkurs royal stone, swarovski, kryształ, agat, jadeit, chwost, hematyt, kwiaty z materiału, jedwab sari, okrągła baza, haft koralikowy, bead embroidery, koraliki, beads, toho, miyuki, fire polish,


Jeśli wisior przypadł Wam do gustu, możecie swoją sympatię wyrazić, dając lajka (a może serduszko? I komentarzem też nie pogardzę ;) ) w royalowym albumie. Wystarczy kliknąć w poniższe zdjęcie i łatwo się tam przeniesiecie :) 


Wisior "Thaleia":
- kryształ Swarovski Oval Fancy Stone - Peony Pink
- perła Swarovski 8mm Crystal Pearl - Pearlescent White 
- szklany kaboszon w kształcie kropli
- fasetowane krople zielonego jadeitu
- Miyuki Delica 11/0 Galvanized Silver
- Toho Round 15/0 Opaque-Rainbow White
- Fire Polish 3mm Opaque White AB
- hematyt kulka 2mm srebrna
- agat brazylijski 4mm zielony
- jedwabne pasmo sari - magnolia

Komentarze

  1. Piękny wisior! Widać w nim, że miałaś dużą radość podczas tworzenia i bardzo mi się podoba jak wiele ciekawych pomysłów w nim jest (przyszycie kwiatków, krawatka w formie koła, jedwab sari)... W ogóle, cała kompozycja urzeka. Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, Aniu, że tak przypadł Ci do gustu :) Owszem, radochy miałam co nie miara, jak dawno nie, a przecież o to chodzi w rękodziele ;) O radość z tworzenia! I dziękuję za kciuki!

      Usuń
  2. Przepiękny wisior, świetnie dobrałaś kolory, nie mogę się na niego napatrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma dobrej kawy bez kociwłosa, więc i biżuteria bez kociwłosa istnieć nie może ;). My kociary wiemy to najlepiej ha ha. A wisior jest przepiękny! Bardzo świeży, wręcz pachnący peoniami, kobiecy i elegancki :)) Powodzenia w konkursie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kociwłos to podstawa kociarskiej egzystencji ;) Pięknie dziękuję za wszystkie komplementy!

      Usuń
  4. Praca zachwycająca. Nie rozumiem zachwiania wiary w swoje siły bo tworzysz piękne rzeczy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy czasem ma chwile zwątpienia ;) Dziękuję za miłe słowa, naprawdę dużo znaczą!

      Usuń
  5. Dobrze, że jednak wzięłaś udział, bo wisior jest cudowny! Aż bije od niego lekkością i kobiecością :) Wszystko się pięknie komponuje jedwab, kwiatki i chwost. Nic bym nie zmieniała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, Mario, jak miło mi to słyszeć :) Nie, żebym była łasa na komplementy, ale czasem takie słowa naprawdę dają przysłowiowego "kopa" do działania ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

instagram