HELMI

Perły to chyba jeden z moich ulubionych materiałów do pracy. Dla mnie to szczyt elegancji rodem z dawnych lat, powiew historii i odrobina luksusu. Czy jest coś piękniejszego niż sznur pereł i czarna sukienka na każdą okazję? Chwilowo prawdziwych pereł w długości pępkowej się nie dorobiłam, budżet nie ten, więc posiłkuję się drobnymi perłowymi akcentami to tu, to tam. Zupełnie jak w tej broszce, gdzie połączenie złota, pereł i czerwieni dało naprawdę zjawiskowy efekt!

HELMI

handmade, rękodzieło, biżuteria, biżuteria ręcznie robiona, jewellery, bead embroidery, haft koralikowy, koraliki, beads, broszka, brooch, perły hodowane, pearls, agat, agate, toho, toho beads, toho round

Ten piękny okaz agatu brazylijskiego długo czekał na swoją kolej w odmętach mojego pudełka z kamykami, nie chciałam jednak przyćmić jego barwy i urody jakimś wielkim obszyciem. Planowałam broszkę, a pomysł na nią pojawił się, gdy w końcu w moje ręce wpadła książka autorstwa Jamie Cloud Eakin "Dimensional Bead Embroidery: A Reference Guide to Techniques". Wielokrotnie odwoływała się do niej mistrzyni igły, czyli Asia "Bluefairy", a ja czerpiąc od najlepszych, postanowiłam upolować tę książkę, co w końcu, po długim czasie się udało. 

handmade, rękodzieło, biżuteria, biżuteria ręcznie robiona, jewellery, bead embroidery, haft koralikowy, koraliki, beads, broszka, brooch, perły hodowane, pearls, agat, agate, toho, toho beads, toho round

Ściegów tam co nie miara, inspiracji jeszcze więcej! Na pierwszy ogień poszły dwa koralikowe ściegi - jeden do obszycia kaboszonu, dający piękny, sznurkowy efekt oraz obszycie całości broszki, będące ciekawą alternatywą dla standardowych pikotek. 

handmade, rękodzieło, biżuteria, biżuteria ręcznie robiona, jewellery, bead embroidery, haft koralikowy, koraliki, beads, broszka, brooch, perły hodowane, pearls, agat, agate, toho, toho beads, toho round

Książka i zawarte w niej tutoriale dały mi prztyczka w nos. Zwykle próbuję przemycić do tutorialu jakieś swoje wypracowane techniki lub sposoby pracy, ale tutaj okazało się, że aby osiągnąć dany efekt, trzeba pilnować wszystkiego od A do Z. Nic nie szkodzi, trochę pokory zawsze się przyda ;) 

handmade, rękodzieło, biżuteria, biżuteria ręcznie robiona, jewellery, bead embroidery, haft koralikowy, koraliki, beads, broszka, brooch, perły hodowane, pearls, agat, agate, toho, toho beads, toho round

Przyznaję bez bicia. Nie jest to najlepszy "tyłeczek" w moim wykonaniu, na szczęście, broszki nosi się i podziwia od przodu, nie od tylca ;) 

handmade, rękodzieło, biżuteria, biżuteria ręcznie robiona, jewellery, bead embroidery, haft koralikowy, koraliki, beads, broszka, brooch, perły hodowane, pearls, agat, agate, toho, toho beads, toho round

Docelowo, broszka miała zostać w mojej kolekcji, ale została awaryjnym prezentem na ostatnią chwilę - tak się trzeba było śpieszyć, że nie wymierzyłam całości! Wiem jednak, że obdarowanej osobie biżuteria bardzo się spodobała, a to zawsze raduje moje serduszko :) 

Broszka "Helmi" (fiń. perła): 
- agat brazylijski
- perły hodowane
- Toho Round Permanent Finish Galvanized Starlight 15/0 i 11/0

Komentarze

  1. Piękna broszka. I ta czerwień! Wygląda jak prawdziwa królewska biżuteria :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie "ubrany" agat;)
    Mnie też perły kojarzą się z małą czarną, choć teraz jest tak wszystko wymieszane, że można je nosić na codzień:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Reniu, za odwiedziny! Perły to taka klasyka, że pasuje zawsze i wszędzie, a teraz w szczególności ;)
      Również pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  3. Fantastyczna broszka i wygląda bardzo elegancko. Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czerwony agat w oprawie z pereł i złota wygląda iście po królewsku :) Klasyka w pięknym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, takie słowa z ust mistrzyni chyba sobie oprawię ;)

      Usuń
  5. Nigdy nie rozumiałam tego kultu haftowych tyłków :P A broszka wyszła Ci naprawdę świetna, bardzo elegancka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W sumie sama nie wiem, czemu tak kultywuję haftowe tyłki, chyba ambicja, żeby wszystko wyglądało jak najidealniej... ;)

      Usuń
  6. Cudowna broszka, efekt sznureczka przy kaboszonie jest zachwycający - zdecydowanie złapał moje oko ;) Za perłami nigdy nie szalałam ale chyba dorastam, bo zaczynają mi się podobać coraz bardziej :D Piękna oprawa a kto by tam na tył patrzył, zresztą tak długo jak tył mi o nic nie haczy i nie farbuje to ja nie widzę nic do zarzucenia :P
    Ściskam mocno :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, i takie podejście chyba jest najlepsze ;) Dziękuję za odwiedziny i miłe słowo, ściskam czule :*

      Usuń
  7. Brak słów, żeby określić jak bardzo mi się podoba. Kocham perły od zawsze. Boskie są naprawdę. Obłędalne ozdoby.

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram